10 trendów digital 2020

Planując kampanię weź te trendy pod uwagę

  • 02-02-2020

Social commerce

Handel w social media to kupowanie za pośrednictwem postów i reklam w mediach społecznościowych bez opuszczania witryny, bądź aplikacji. Od momentu uruchomienia Instagram Checkout w 2019 szybko zyskuje na popularności i trend ten będzie się utrzymywał w tym i przyszłych latach.

Direct messaging

Jako sposób na usprawnienie obsługi klienta i pomoc w sprzedaży, komunikacja bezpośrednia staje jednym z wiodących trendów digital marketingu tego roku. Dzięki takim aplikacjom jak WhatsApp, Viber, Messenger czy wiadomościom na Twitterze i Instagramie, marki budują silniejsze relacje z klientami.

Mikroinfluencerzy

Influencer marketing rośnie w siłę, ale coraz bardziej widoczny jest wpływ lokalnych influencerów, którzy działają w jakimś konkretnym rejonie, konkretnej niszy. Mimo, że mają mniej obserwujących i działają na zawężonym obszarze to generują często większe zaangażowanie swoich fanów i są mniej kosztowni niż więksi influencerzy.

Interaktywny e-mail marketing

Zamiast tradycyjnego e-mailingu możemy zaobserwować trend wysyłania e-maili reklamowych, które są interaktywne i wyglądają jak mini strony www, często mają klikalne buttony i generują także inne interakcje. Duże znaczenie ma przykuwający wzrok wygląd takiej wiadomości, która powinna być przede wszystkim atrakcyjna wizualnie. Alternatywne i niszowe kanały w social media Już nie tylko Facebook i Twitter będą najpopularniejszymi kanałami, ale także Snapchat, Medium, Reddit, Pinterest (oczywiście w globalnej skali) będą zyskiwać na popularności.

Reklama programmatic

Umieszczenie reklam, zakup mediów, śledzenie wydajności i targetowanie mogą być obsługiwane przez oprogramowanie. Wyniki są nie tylko lepsze, ale „outsourcing” tych zadań do obsługi przez bota również generuje dodatkowy czas. Takie oprogramowania jak Adobe Marketing Cloud czy SmartyAds sprawnie działa na rynku reklamy internetowej.

Tworzenie treści o bardzo wysokiej jakości

Trendy digital marketingu szybko się zmieniają m.in. dzięki szybko zmieniającym się platformom. Wyszukiwarki internetowe np. Google aktualizują swój algorytm tysiące razy w roku. W związku z tym treści wyświetlane w wyszukiwarkach też trzeba dostosowywać do aktualnych algorytmów, używając jasnych, dobrze sprecyzowanych treści. Należy pisać w związku z tym nie tylko dla ludzi, ale i dla wyszukiwarek, dzięki czemu osiągniemy najlepsze efekty.

Vlogowanie

Vlogi zyskują wciąż na popularności, są bardziej osobiste i bezpośrednie. Vlogerzy rozmawiają bezpośrednio z widzem, pokazują często bardziej praktyczne treści, mogą przedstawiać wydarzenia specjalne na żywo.

Analiza sentymentów

Analiza sentymentów to praktyka analizowania reakcji użytkowników na produkt / usługę zazwyczaj w mediach społecznościowych (ale też w innych miejscach online). Analiza sentymentów zazwyczaj obejmuje narzędzia i algorytmy do gromadzenia danych, które służą do wyszukiwania odpowiedzi online na markę i ich oceny. Postępy w przetwarzaniu języka pozwalają komputerom zrozumieć znaczenie tego, co ludzie mówią w Internecie, w tym także slang.
Narzędzia analizy sentymentów, takie jak Critical, Mention, Repustate czy Lexalytics ujawniają, co ludzie naprawdę myślą o marce. Takich danych można użyć do dopracowania nie tylko produktów danej firmy, ale także strategii sprzedaży, marketingu, mediów społecznościowych i treści.

Znaczenie generacji Z

Pokolenie Z to ludzie urodzeni już w cyfrowym świecie i dorastający wśród nowoczesnych technologii. Zwracają uwagę na autentyczne treści w internecie, cenią swoją prywatność, lubią różnorodność w treściach wyświetlanych w mediach społecznościowych i innych kanałach, mają specyficzne poczucie humoru, określne często jako absurdalne. Firmy powinny zwrócić uwagę na tych tzw. Post-Millenialsów.

Image Description

Chcesz wiedzieć więcej?

Zobacz wszystkie aktualności i insighty od Brandwonder

Zobacz

Może Cię również zainteresować:

Image Description

Chcesz z nami współpracować?

Skorzystaj z formularza do estymacji projektu

Estymacja projektu