Trendy Digital Marketing

8 trendów w działaniach cyfrowych, na które warto zwrócić uwagę w 2019 roku

  • 03-01-2019

Digital Marketing to w obecnym świecie konieczność. Skutecznie przeprowadzona kampania marketingowa i reklamowa może zaspokoić potrzeby każdej firmy i zwiększyć zapotrzebowanie na oferowany przez nią produkt lub usługę. Ale czasy się zmieniły i choć potrzeba marketingu jest nadal niezbędna, to tam, gdzie marketing jest najbardziej skuteczny, wiele się zmieniło.

Jeśli chcesz być tam, gdzie Twoi konsumenci, musisz być aktywny w Internecie. Wpływ cyfrowego krajobrazu stale rośnie od lat dziewięćdziesiątych, a teraz, zaledwie 30 lat później, jest głównym środowiskiem wirtualnym dla ogromnej większości ludzi na świecie.

Media społecznościowe, treści strumieniowe oraz łatwość tworzenia lub korzystania z treści cyfrowych sprawiły, że Internet stał się miejscem, w którym trzeba być i uczestniczyć. Jak więc sprzedawać online i dotrzeć do odpowiednich odiorców? W tym artykule poznasz najważniejsze trendy na 2019 rok w digital marketingu.

1. Facebook nadal dominuje, ale…

facebook.jpg

Dobrą wiadomością jest to, że Facebook jest nadal numerem jeden na platformie mediów społecznościowych z imponującym wynikiem 41% użytkowników powyżej 65 roku życia. Więc jeśli prowadzisz działania dla takiej grupy to nie ma lepszej platformy.

Istotne jest, aby digital marketerzy dostosowywali swoje działania do grupy docelowej i dobierali odpowiednie do tego platformy, ponieważ Facebook może nie nadawać się do niektórych kampanii, zwłaszcza że w dalszym ciągu wykazuje tendencję spadkową z młodszymi grupami docelowymi. Facebook jest wciąż ogromny, a wielu użytkowników nadal z niego korzysta, ale z należy podchodzić z większą ostrożnością do tego, do kogo kierujesz swój komunikat.


2. Instagram coraz silniejszy

instagram.jpg

Instagram przekroczył już miliard użytkowników, co jest imponującym osiągnięciem. Oznacza to, że jest to jedna z najszybciej rozwijających się platform mediów społecznościowych i, co ważniejsze, znaczna część bazy użytkowników to upragniona młodsza grupa demograficzna, zwłaszcza poniżej 30 roku życia, którą Facebook traci, ze względu na swoją reputację jako platformy mediów społecznościowych dla ogrupy 35+.


3. Chatboty rosną w siłę

chatbot.jpg

Chatboty to po prostu wyspecjalizowana forma oprogramowania, która działa jako wirtualny „sekretarz”, komunikując się z użytkownikami i pomagając im w realizacji ich celów. Chatboty oddziałują na ludzi w naturalny sposób, głównie za pomocą okien czatu tekstowego, ale możliwe są również interakcje werbalne.

Chatboty są już szeroko wykorzystywane na Facebooku przez dziesiątki tysięcy różnych zadań. Wszystko, od dostarczania raportów pogodowych po automatyzację podstawowych funkcji obsługi klienta, może być łatwo obsługiwane przez zaawansowane oprogramowanie. Boty umożliwiają użytkownikom uzyskanie spersonalizowanych, ukierunkowanych interakcji bez nadmiernego przyciągania ograniczonych zasobów ludzkich. 2018 rok pokazał, że chatboty to rewelacyjne i skuteczne narzędzie w działaniach z zakresu digital marketingu. 2019 to rok ich rozwoju.


4. 2019 to rok wideo

wideo.jpg

Wideo jest koniecznością! Chociaż YouTube może być najpopularniejszą platformą filmową, nawet bardziej popularną niż Facebook, nie oznacza to, że nie powinieneś w tym celu umieszczać filmów na Facebooku ani żadnej innej platformie social media. Niezależnie od tego, czy tworzysz filmy na Instagram, Facebook, YouTube czy nawet własną stronę internetową, jest to niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe. Możesz przechwycić i przekazać wiele informacji i cech swojej marki za pomocą prostych filmów.


5. Live Video to osobna, ale ważna rzecz

live.jpg

Podczas gdy wideo jest cennym narzędziem, jedną z najszybciej rozwijających się przestrzeni marketingu cyfrowego jest Live Video. Częściowo jest to spowodowane ogromnym skokiem w usługach strumieniowych dzięki popularnym kanałom takim jak „Twitch”, który pozwala ludziom łatwo przesyłać strumieniowo gry wideo, a nawet urządzeniom takim jak konsola do gier Sony PS4, która ma wbudowane funkcje przesyłania strumieniowego na żywo.

Dlatego warto korzystać z tego narzędzia, szczególnie, że coraz więcej platform udostępnia taką możliwość.


6. Dobra treść nadal ma znaczenie

content.jpg

Content marketing jest nadal istotnym elementem digital marketingu, chociaż coraz większy nacisk kładzie się na niuanse. Jakość zawsze będzie miała duże znaczenie, ale teraz należy zwrócić uwagę na to, kim są docelowi odbiorcy. Głębsze, bardziej wyrafinowane zrozumienie rynku docelowego i bardziej precyzyjne ukierunkowanie na ten rynek to rosnący trend.


7. E-mail staje się bardziej spersonalizowany

email.jpg

E-mail jest nadal głównym kanałem komunikacji, a miliardy użytkowników nadal go wykorzystują do celów osobistych, handlowych, przemysłowych, prawnych i naukowych. Innymi słowy, e-mail zostaje, a sam marketing e-mail jest nadal bardzo istotny.

Jednak e-mail marketing ewoluuje, a ogólne wiadomości marketingowe nie są tak skuteczne, jak kiedyś. E-mail jest często ostatnim „wyzwalaczem” motywującym do działania, zwłaszcza w połączeniu z technikami remarketingowymi.


8. Wzrasta interakcja głosowa

alexa.jpg

Dzięki Siri, Google, Alexa i wielu innym „inteligentnym” urządzeniom werbalna interakcja z urządzeniami wciąż rośnie. Prawdziwą zaletą jest to, że rozmowa jest po prostu preferowanym sposobem interakcji. Teraz maszyny wreszcie doganiają sposób, w jaki ludzie chcą szukać, robić zakupy i odkrywać nowe rzeczy.

Image Description

Chcesz wiedzieć więcej?

Zobacz wszystkie aktualności i insighty od Brandwonder

Zobacz

Może Cię również zainteresować:

Image Description

Chcesz z nami współpracować?

Skorzystaj z formularza do estymacji projektu

Estymacja projektu